Spørsmål & svar
Her finner du svar på våre mest vanlige spørsmål. Hvis du ikke finner svaret på ditt spørsmål, eller trenger råd, kan du kontakte vår kundeservice.
Om Rehaboteket
Rehaboteket tilbyr høykvalitets ortopediske produkter for smertelindring, restitusjon og skadeforebygging. Vi retter oss mot privatpersoner, bedrifter og helsepersonell, med personlig rådgivning fra vår fysioterapeut. Siden starten i 2012 har vi hjulpet over en million kunder i Norden og Europa med å leve et aktivt og smertefritt liv. Les mer om Rehaboteket her: www.rehaboteket.no/om-oss.
Produktvalg & Størrelse
Hver produktside har en unik størrelsesguide med måleinstruksjoner som vi alltid anbefaler at du sjekker før kjøp. Ønsker du veiledning angående valg av størrelse, kan du alltid kontakte vår kundeservice (www.rehaboteket.no/kundservice).. Hvis størrelsen er feil, har du 45 dagers åpent kjøp.
Vi anbefaler generelt at du velger den større størrelsen hvis du er mellom to størrelser. Hvis du er usikker på størrelsen, er du velkommen til å kontakte vår kundeservice (www.rehaboteket.no/kundservice).
Vi har detaljerte produktbeskrivelser og størrelsesguider på vår nettside for å hjelpe deg å finne riktig produkt. Er du usikker, kan du alltid kontakte oss via telefon eller e-post, så hjelper vi deg å velge det produktet som passer dine behov best.
Følg alltid de spesifikke vaskeinstruksjonene som vanligvis står på en etikett på innsiden av produktet eller på produktets emballasje. De fleste støtte- og beskyttelsesproduktene bør håndvaskes i lunkent vann med mild såpe og lufttørkes. Unngå bruk av skyllemiddel og tørketrommel.
Våre produkter gir støtte ved skader og plager. Rådfør deg med lege eller vår autoriserte fysioterapeut ved usikkerhet. Se vår skadeguide for anbefalte produkter til vanlige skader: www.rehaboteket.no/skadeguide
Absolutt! Du kan kontakte oss for personlig rådgivning fra vår autoriserte fysioterapeut via telefon på 38 36 26 50 eller e-post til kundeservice@rehaboteket.no.
Vi har de fleste produktene på lager og bestiller løpende inn nye varer. Lagerstatus for et spesifikt produkt kan du se på produktsiden når du har valgt størrelse. Hvis et produkt er utsolgt, kan du fortsatt bestille det, og vi gir deg en estimert leveringstid. Hvis et produkt skulle bli utsolgt eller utgå fra vårt sortiment, vil vi kontakte deg.
Kjøpsvilkår & Betaling
- Klikk deg inn på produktet du ønsker å bestille.
- Bruk størrelsesguiden når du velger størrelse.
- Velg størrelse og legg produktet i handlekurven, og sjekk at du har riktig antall produkter.
- Fortsett å handle eller gå videre til kassen.
- Følg instruksjonene. Du vil blant annet bli bedt om å oppgi postnummer og e-postadresse.
- Velg leveringsmetode og betalingsalternativ. Vi bruker Klarna som betalingssystem. Du kan velge å betale med kort, Swish, direkte bankoverføring eller Klarna-faktura. Klarna-faktura er alltid valgt som standard. Uansett hvordan du velger å betale, er alle betalingsmetodene like sikre.
Vi tilbyr flere betalingsalternativer. Du kan velge mellom følgende betalingsalternativer når du bestiller på rehaboteket.no:
- Kortbetaling
- Klarna-faktura
- Delbetaling hos Klarna (Klarna-konto)
- Direktebetaling
Klarna tilbyr flere betalingsalternativer:
- Betal senere – Få produktet først, betal innen 30 dager.
- Del opp – Delbetal i mindre deler med fleksible vilkår.
- Betal direkte – Kortbetaling (Visa, Mastercard, AMEX) eller bankoverføring.
- Betalingen håndteres av Klarna i henhold til deres vilkår. Les mer her: www.klarna.com/no/vilkar/.
Ja, du kan mot et mindre gebyr flytte frem forfallsdatoen på fakturaen med 10, 30 eller 60 dager ved å gjøre et av følgende alternativer:
- Logg inn og endre forfallsdato på Min Klarna: www.klarna.com/no/ eller i Klarnas app.
- Send en e-post til oss på kundeservice@rehaboteket.no med ditt ordrenummer.
- Kontakt Klarna på 21 01 89 91 eller via deres nettside.
Betalingsvilkårene når du velger faktura er 30 dager fra vi sender produktene fra vårt lager. Du kan selv flytte frem forfallsdatoen med 10, 30 eller 60 dager.
Klarna håndterer våre fakturaer og hjelper deg gjerne med å få en ny faktura. Du kan kontakte Klarna på telefon 21 01 89 91, så hjelper kundeservice deg med dette.
Ingen problem! Bedriftsbestillinger håndteres raskt via e-post. Send dine opplysninger til kundeservice@rehaboteket.no, så sender vi deg en ordrebekreftelse. Les mer her: www.rehaboteket.no/bedrift.
Bestilling & Levering
Når kjøpet ditt er gjennomført, vil du motta en bekreftelses-e-post med ordrenummeret ditt. Husk å lagre det hvis du trenger å kontakte kundeservice.
Klikk på "Har du en rabattkode?" i handlekurven under oppsummeringen av varene i kundekurven. Feltet er skiftfølsomt. Vær oppmerksom på at rabattkoder ikke kan kombineres med andre rabatter eller tilbud.
Vi tilbyr Bring. Aktuelle priser vises i kassen ved bestilling.
Vår målsetting er å sende alle bestillinger som gjøres før kl. 15.00 samme dag. Leveringstiden er vanligvis 2–4 arbeidsdager.
Vi sender med Bring, og det leveres i postkassen. Hvis pakken din ikke får plass i postkassen, blir den lagt igjen hos nærmeste forhandler, og du vil motta en tekstmelding med beskjed om hvor du kan hente den.
Hvis bestillingsverdien er over 499 NOK, er frakten gratis. Hvis den er under 499 NOK, koster frakten 50 NOK med PostNord. Du kan se alle priser i kassen.
Nei, du trenger ikke være hjemme. Hvis pakken ikke får plass i postkassen, blir den levert til ditt nærmeste postombud, og du vil få en varsling via SMS eller e-post.
Beklager, men vi bruker Klarna, der fakturerings- og leveringsadresse må være den samme.
Vi behandler bestillinger raskt, så endringer kan ikke garanteres. Kontakt oss så snart som mulig hvis du ønsker å justere noe.
Pakken ligger normalt på hentestedet i 14 dager, avhengig av fraktselskap. Eksakte opplysninger finner du i varslingen som sendes til deg når pakken er levert til ombudet.
Hvis du ikke henter pakken innen 14 dager blir den sendt tilbake til oss. For uavhentede pakker belastes et gebyr på 199 NOK for å dekke retur- og håndteringskostnader.
Retur
Vi tilbyr alltid 45 dagers åpent kjøp, slik at du kan prøve produktet i ro og mak. Dette gjelder alle produkter, unntatt individuelt tilpassede produkter.
For å returnere et produkt må du først registrere returen på vår nettside: www.rehaboteket.no/retur-bytte. Alle returer må registreres før de sendes tilbake for at vi skal kunne håndtere dem korrekt.
Vi tar en returavgift på 69 NOK for å dekke håndterings- og fraktkostnader i forbindelse med returen.
E-postfeltet er skiftfølsomt, så prøv å skrive e-postadressen med riktige store og små bokstaver. Hvis det fortsatt ikke fungerer, kan du kontakte kundeservice.
Hvis du returnerer innen 30 dager, trenger du ikke å betale fakturaen med en gang. Du kan pause den i Klarnas app eller på deres nettside etter at du har registrert returen.
Å "rapportere retur" hos Klarna betyr at du informerer Klarna om returen via appen eller nettsiden deres. Dette pauser fakturaen midlertidig og lar deg følge returprosessen. Når vi har håndtert returen, vil fakturaen din bli oppdatert, og du vil få en varsling fra Klarna.
Når vi har mottatt returen din, oppdaterer vi fakturaen din og sender en bekreftelse på e-post. Ved tilbakebetaling kan det ta 2–3 bankdager før pengene er tilbake på kontoen din.
Av hygieniske årsaker kan vi kun motta returer av ubrukte produkter i originalemballasjen. Test produktet forsiktig, og bruk gjerne et beskyttelseslag for å holde produktet i ny stand.
Bytte
For å bytte til en annen størrelse eller modell legger du først en ny bestilling på produktet du ønsker. Deretter registrerer du returen av produktet du vil sende tilbake via vår nettside: www.rehaboteket.no/retur-bytte. Alle bytter behandles som nye kjøp etterfulgt av retur, og returen må registreres før produktet sendes tilbake.
Reklamasjoner & Problemer
Hvis produktet ditt er ødelagt eller defekt, Send en tydelig bilde og beskrivelse av feilen til kundeservice@rehaboteket.no.
Hvis pakken din ikke har kommet fram, kontakt oss på kundeservice@rehaboteket.no, eller per telefon 38 36 26 50 med ordrenummeret ditt, så hjelper vi deg.
Hvis noe mangler eller er feil i bestillingen din, vennligst kontakt kundeservice så snart som mulig. Ha ordrenummeret ditt klart, så hjelper vi deg med å løse det.
Fakturaspørsmål & Tilbakebetaling
Så snart vi har mottatt og behandlet returen, blir fakturaen automatisk oppdatert, og Klarna vil varsle deg om dette via e-post til den adressen du oppga ved kjøp.
Ved retur av produkter kjøpt med Klarna:
- Betal senere: Du vil få en oppdatert faktura innen 24 timer.
- Betal direkte: Tilbakebetaling skjer umiddelbart når returen er registrert. Klarna kontakter deg hvis de trenger bankopplysningene dine.
Klarnas vilkår finner du her: www.klarna.com/no/vilkar/. Her kan du lese om Klarnas betalingsalternativer, fakturavilkår, returpolicy og kjøperbeskyttelse.